Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArneklev, Bruce L.
TitelScaling Objective-Based Curriculum.
Quelle(1981), (26 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Behavioral Objectives; Criterion Referenced Tests; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Item Banks; Language Tests; Latent Trait Theory; Quantitative Tests; Reading Tests; Scaling; Comprehensive Tests of Basic Skills
AbstractObjective referenced tests were scaled using the Rasch latent trait model to measure Student Learning Objectives (SLOs) in grades one through eight. The tests, in the areas of reading, language and math, were scaled and linked through students, blocks of items, and test item banks. The study tests latent trait theory in a public school setting. General assumptions are substantiated. Limitations that should be considered by developers and users of test item banks are clarified, and some questions are raised about the appropriateness of expecting large increments of measured growth among students, particularly at higher grade levels. (Author/GK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: